Monday, October 18, 2010

pak cik...tolongla saye...

Setiap hari selalu mengalami pengalaman yang mendebarkan

naseb baik la aku ni xde sakit jantung..

kalo ade,dah lame jadi arwah.kahkah.

petang tadi mak aku suh masukkan duit ke akaun die..aku pon jalan la pegi bank.sampai kat bank tengok xde orang guna cash deposit machine.suke nau la kite.dah selesai masukkan duit,amek resit n then blah la..

sampai kat kedai mak aku.terus bukak peti ais.amek air nak minum.mak aku mintak resit ngan kad bank..alamak..............................
 
kad tinggal kat machine!lupe nak amek.....
 
maka...
 
sekali lagi....
 
tanpa perasaan malu...skali lagi,aku berlari-lari anak-anak pegi bank.

nape la leh pulak lupe nak amek kad bank.biase kalo nak masukkan cash aku xpakai kad.aku tekan je no akaun bank.sebab dah terbiase xpakai kad,aku lupe nak amek kad tu.

cane kalo ade orang dah kuarkan cash..aiya,matila aku nak menjawab ngan mak aku.huhuhu sampai kat bank,aku tanye pengawal yang jage bank tu..ade orang tertinggal kad x?jawabnye..xde.

matila aku..gelabah da ni.

aku cakap kat die aku gune machine tapi xingat nak amek kad balik.die cakap kad tu dah kena telan.kalo kena telan xpela,kalo orang amek cane............

aku suh die bukak machine tu..suke ati je kan.die cakap xleh sebab tadi baru je bukak.p.cik tu suh datang amek esok je.mane boleh p.cik,esok tu lame lagi...cane saye nak tido kalo xtenang..aku usahakan jugak cakap kat p.cik tu suh pegawai bank tolong amekkan kad aku.

akhirnyer....

setelah dipujuk dan dirayu berkali-kali...

walaupon dengan muka yang masam macam cuka,pegawai bank tu bukakkan jugak machine cash tu.marah pon marah la,janji aku dapat balik kad aku sudey.hehe.

syukur alhamdulillah...dapat jugak kad.bila dapat kad,trus chek balance..cukup2.hehe.

dengan muka gumbira dan tak bersalah..trus blah.sampai kedai,kena leter ngan mak aku..huhu.







No comments:

Post a Comment

LinkWithin