Friday, October 15, 2010

Dikejar lelaki psiko

Hari ni aku melalui pengalaman yang menakutkan

dikejar laki psiko

memang bedebar gile ah tadi...jantung ni berdegup..dup..dap..dup..dap..

dak laki ni saye kenal,bukannye xkenal pon.ntah cane,budak ni melampau betol.dah la budak xcukup umo,baru 20tahun.2 tahun muda dari aku.macam mane aku kenal dak ni?

budak ni pelajar skolah swasta.repeat spm.die slalu gak datang kedai mak aku.bila die datang kedai,aku layan macam biase la.sembang2 camtu je la.lagipon bukan aku sorang je kat kedai,pekeje2 mak aku pon ade skali.

makin lame makin kerap pulak datang kedai,dak ni ade masksud laen ni..kepala otak aku berfikir..mula2 jumpe dak ni panggil aku kak ain.dah slalu jumpe,lame2 panggil aku ain je.dalam hati..ai,budak ni xhormat aku langsung.yela,dah 1st time jumpe panggil akak lame pastu panggil name je.kalo orang laki,benda2 camni benda remeh je kan.tapi orang perempuan ni laen skit...huhu.

aku mula xsuka die bila..die tanye aku yang aku ni dah ade pakwe ke.aku ni jenis jujur orangnye..ceewwaaahhh.haha.akupon cakap yang betol la kan.aku cakap la aku dah ade.lepas tu,trus die cakap kat aku.taknak kawan dah ngan aku sebab aku dah ade pakwe..cara die cakap tu memang menyalitkan hati la kan.kalo nak kawan xkesah la kan kite dah ade pakwe@makwe ke tak.kalo camni ni la cara berkawan sampai bila pon kite xde kawan.

ade aku kesah ko nak kawan ngan aku ke x...??

aku anggap die macam adik2 je..sebab memang die pangkat adik pon.umo baru 20tahun.aku pon malas la nak layan budak hingusan camni,aku senyap je.aku pon malas nak kawan ngan die.aku xsuke cara die cakap ngan aku,xsuke emosi die,emo!lepas cakap camtu ngan aku,die mintak maap pulak.....

aku jenis yang  senang nak maafkan orang tapi susahla nak kawan balik.xmo dah.xsuke..pastu setiap kali die nak cakap ngan aku..aku xmo cakap ngan die dah.aku bagi la alasan pape.dah banyak kali aku mengelak dari die...

tadi..

aku nak pegi pasar,dak ni ikot aku.mula2 aku xtahu..bile aku dah siap beli barang.tetibe die muncul.die nak cakap ngan aku..cepat2 cari alasan ni naseb baek xgagap.kahkah aku cakap nak cepat ni..ade keje.die macam nak marah.

aku trus pegi..tetibe,die pegang siku aku,suh aku behenti jap sebab die nak cakap ngan aku.ape masalah dak ni yer..xreti bahasa ke aku dah taknak cakap die paksa jugak.aku ape lagi,bedeghau darah naek sampai ke otak.

aku cakap kat die, dengan muka yang bekeng macam singa jadian,mata yang bulat dan menakutkan macam dalam cite hantu 2..

ko jangan pegang aku..!

aku xhirau dah dengan orang sekeliling tuh.aku memang xpandang dah makcik2 dalam pasar tuh.pastu cepat2 aku berlari2 anak nak balik ke kedai mak aku..haha.

tapi die still jalan belakang aku,tetibe aku nampak ayah aku.ape lagi,cepat2 aku pegi kat ayah aku.aku cakap kat ayah aku,ade orang kejar aku.bila aku toleh je belakang,tengok2 die dah takde.fuh..lega jap.

tau pon takut.

p/s: memikirkan hari esok....takot!


No comments:

Post a Comment

LinkWithin