Thursday, October 14, 2010

musuh jangn dicari..rezki jangan ditolak

Garangkah aku?

soalan pertama bermain di fikiran..

nengok muka aku ni garang ker?macam manje je kan..haha!cuba ko letak muka ko yang garang sure orang takutnyer...kahkah..aku dah nengok gambar kandid aku,muka giler garang nak mampos.tapi xleh  r letak kat sini.wakaka.
Sebagai anak sulung..memang tak dinafikan aku sememangnye garang dengan adik-adik aku..tapikan adik2 aku LANGSUNG TAK TAKUT DENGAN AKU..ape cer ni?kalo aku marah,diorang leh buat muka pulak ngan aku..siap menjawab balik lagi.aku pulak,kalo adek aku buat muka macam badut,aku mula la nak gelak..cane la adek nak takut kan..

Sebab muka aku ni nampak garang kot sebab tu ramai yang cakap aku garang..huhu naseb la kan,nak buat cane agi.takkan nak pegi buat plastic surgery lak..cakap kat doc..'doc2..saya nak buat muka bagi tak nampak garang skit..'aish,gilak ker.haha.kite terime je la ape yang tuhan kasi kat kite.syukur alhamdulillah ^_^

kalo xsenyum memang muka aku nampak garang.so,kna senyum sokmo la..xdok kojo den nak senyum sokmo..huhu.sebab tu time skolah dolu2 kawan2 skolah yang lelaki terutamanya takut nak tegor aku,tengok muka cam singa je.haha.ade aku kesah...nak tegur takutkan tapi teponnye slalu jer.menyampahsss..

Ingat balik time primary skol kat kuala krai dolu..name skolah tu SEKOLAH REN KEB BANGGOL GUCHIL..nengok2 ingat lagi name skolah..haha.ish,tu pon nak bangga,sume orang ingat la name skolah ain..aku skolah sini dari darjah1 sampai 4.sebab darjah 5 dah pindah skolah laen.

Time dok skolah ni dolu,aku penah gadoh ngan sorang budak laki gemok.dah la gemok,jahat lak tuh..slalu kacau aku.suatu hari tu,dimana tahap kesabaran aku telah mencapai tahap maxima.aku mengamuk!aku menjerit bagai orang gile,tengking2 die,caci,maki dengan kata2 kesat mesat..pastu aku terbalikkan meja die.sampaikan meja sebelah menyebelah die pon terbalik sama.habis berterabur buku dalam laci.baru kau tau sape aku!haha..

giler jahatkan aku..=(

kawan2 sekelas aku senyap je.pandang aku tanpa mengelipkan mata.haha.mesti diorang pikir...'ish..ain ker ni?'pecah tembelang ko ain.haha.ape,ko ingat aku ni sopan santun,jalan xtengok orang..tahap kesabaran aku tinggi?haha.rasekan.sampai arini,bila ingatkan balik nak tergelak pon ade.kat mane la budak laki tu skarang ye.huhu tapi taknak la jumpe die lagi.malu!hahaha...

bila cakap pasal bergadoh ni..

aku ni setiap skolah yang aku pegi mesti ade je orang yang aku ajak gadoh..eh,orang yang ajak aku gadoh..haha!musuh dah tercipta untuk aku.kira free gift r nih.bila darjah 5 dah pindah skolah laen,lagi ramai musuh rupenye.haha.aku ni bukan mengumpul kawan tapi kumpul musuh.ces.hari pertama masuk skolah baru dah ade musuh.ade seorang budak perempuan tuduh aku nak rampas kekasih pujaan hatinya.

helo kawan,kita datang skolah nak study la bukan nak becinta..baru darjah 5 dah nak cop2 laki..ape kes?budak2 lagi ni...aku je ah dewasa.haha.kidding ok.aku baru je nak memulakan hidup baru disekolah baru.ko dan ko dah buat onar.ces.kite kenal die pon idak,sesuka hati je nak tuduh gue.seb baek tahap kesabaran gue masih ade.kalo idak....rasekan!haha..

time tu jugak,ade sorang senior tahun6..kira senior jugak la kan.kat skolah tu die ketua geng..geng ape ntah.geng taik ayam.haha!ajak aku jumpe die blakang skolah lepas habis skolah.die ingat aku ni perempuan murahan,naseb baik aku time tu dapat berfikiran dengan waras dah.aku cuak gak la,sebab die ade geng,die boleh suh budak2 die cari aku.lepas je bunyi loceng skolah...krrriiiingggg..(skali je bunyi loceng tu..tipu lah)..dengan cepatnya aku berlari2 anak..keluar pagar skolah,naek keta,balik umah.hahaha.naseb baek la die darjah6,dah nak abis skolah..yea..taun depan tu xjumpe dah die.haha.

masuk skolah menengah..mestila ade musuh jugak!haha musuh ni tercipta bila adenyer orang itu membuatkan kehidupan aku di sesuatu tempat menjadi ketidakselesaan.itulah makna musuh bagi aku.haha.boleh masukkan dalam dic ni.perjalanan skolah form1-2 agak selesa,masuk form3 dah goyah skit..masuk je form4 dah hancus.yuuhhuuu....

time form3 tu biase je..aku xselesa dengan pemilihan jawatan dalam suatu persatuan@badan@seumpamanya yang memilih ikut suka hati mak bapak tok nenek die je sehinggakan timbulnya kata2 sinis dari orang sekeliling esp kaum hawa la yang slalu xpueh hati..aku pon pikir benda yang same jugak.maka,aku menolak jawatan tersebut.lagipon aku rase xlayak nak terime.haha.xlayak sebab rase memang sangat2 xlayak dengan keperibadian aku.

time from4 pulak...gadoh lagi.keje aku ni asyik gadoh je kan.tapi yang ni gadoh senyap2 je.haha.pergaduhan ni menyebabkan aku slalu xdatang skolah,slalu ponteng.kalo ade majlis pape di skolah muka aku mesti takde.aku ponteng skolah bukan g merayau xtentu hala.aku ponteng dok umah je.kalo tengok buku kedatangan mesti aku paling banyak.kalo ade pertandingan sape paling banyak xdatang skolah mesti aku juara.kahkahkah..suke2..


Selama 22 tahun aku study, time dok matrik paling aku suke.sebab aku takde musuh.haha membuatkan aku rajin pegi kelas,rajin study,ade kawan baek2 sume,ade geng..sebab tu result aku gempak!pasan ko ain.haha tapi memang betol..ni sume kenyataan bukan fakta semata-mata.kahkah.

pembelajaran kat u pulak xdela best sangat.boring!

dalam banyk2 kenangan..yang paling manis seperti kueh cek mek molek yang manis ting..ting..ting..tong tuu adalah kat matrik.kenangan paling xdapek nak dilupokan.sentiaso sogar diingatanku yang xberapa nak ingat ni.sayang matrik penang =)

nunite ^_______^

2 comments:

LinkWithin