Sunday, June 19, 2011

Sudah 6 Bulan.....



Dah masuk 6 bulan jadi student kat UMK means dah setengah tahun (kalau setengah tahun macam lama je kan)huhu....hape pon tak bley.tapi sekarang research dah nampak sedikit kemajuan.dan berharap sangat akan dapat result yang lebih baik.Insyallah,saya nak habiskan research secepat yang mungkin.aminn..dah tak sanggup..isk isk isk

Insyallah,berkat doa umi baba semua akan berjalan dengan lancar...waaa mau nanges rasenyerr...TUHAN saje yang tahu..

so far,

SELAIN daripada research,kawan2 semua BAIK PUNYER,staf2 semua baik2,sv ok la...nak kata garang,tak kot.macam ayah2 je.baik.syukur alhamdulillah dapat sv yang baik.pandai saya pilih sv kan...hehe

alhamdulillah.

i just want to share some advice from my friend,just untuk ingatan diri sendiri juga.

si A (bukan nama sebenar dan bukan juga saya,cerita ini diceritakan kepada saya semasa kami lunch together2) selalu mengadu,mengeluh kat kawannya pasal research yang tak berkesudahan ni,memeningkan kepala.rase nak pecah otak buat benda ni..

kawan: kau patut bersyukur,ko dapat gak sambung study.macam aku nie,ada degree tapi dapat keje kat kedai makan je.apply nak sambung study pon tak dapat2.apa salahnya ko berusaha sikit untuk kejayan ko yang setapak je lagi tu.peluang dah ada depan mata.just kuatkan semangat.

thanx kawan.

Hargailah apa saja yang kita buat kerana TUHAN dah tentukan apa yang terbaik untuk kita kat dunia ni.hargai juga peluang yang diberikan walaupun peluang itu tak seberapa.ingatlah ada nikmat besar yang tersembunyi disebalik setiap sesuatu itu.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin